Artykuły
18.06.2017 14:09

Pog(R)adajmy – 4 lata spotkań graczy i pracowników GameDev’u

W minionym tygodniu odbyła się kolejna edycja spotkań dla graczy i przedstawicieli game dev’u pod hasłem Pog(R)adajmy. Edycja o tyle wyjątkowa, że świętująca 4-lecie inicjatywy spotkań i w wielu miejscach rekordowa.

Katowicka edycja, w której miałem przyjemność brać udział, odbywająca się w pubie dla graczy Cybermachina, mimo zbliżających się wakacji z pewnością taką rekordową frekwencję miała. Dla tych, którzy nie wiedzą o co chodzi w inicjatywie, Pog(R)adajmy to comiesięczne spotkania, w czasie których można posłuchać ciekawych prelekcji na tematy okołogrowe, podyskutować o tym co w branży najciekawsze oraz wziąć udział w Integraniu, czyli wspólnych potyczkach na zgromadzonych w lokalach konsolach, z drobnymi upominkami. Tym razem wszystko rozpoczęło się od pamiątkowego zdjęcia w obowiązkowych niebieskich koszulkach, które są symbolem katowickich edycji. Tematem dyskusji miało być „Zbrodnia i kara – zabijanie w grach wideo”. I nawet przez jakiś czas udało się dyskutującym przy tym temacie pozostać, ale ponieważ było to krótko po zakończeniu konferencji na E3, łatwo było przewidzieć, że prędzej czy później dyskusja podąży w tym kierunku. Tak więc omówione zostały najciekawsze prezentacje i premiery E3, wyśmiany został hype na „4K i 60 fps”, zwolennicy obozów #PCMR oraz #ConsoleFTW tradycyjnie i po przyjacielsku powymieniali się mniej lub bardziej racjonalnymi argumentami, po czym wszyscy przeszli do Integrania. Nad nim jednak niżej podpisany chciałby spuścić zasłonę milczenia, z racji sromotnego łomotu, jaki otrzymałem w Mortal Kombat. 😉
Podsumowując – autorom inicjatywy i prowadzącym Pog(R)adajmy z każdej lokalizacji gratuluję tych 4 lat i życzę kolejnych 40 – tym bardziej, że zainteresowanych uczestnictwem jest coraz więcej. A na koniec prezentuję fotorelację z Katowic: